σελφ σερβις - Γιώργος Τσώνης, Bonduelle: Αφοσιωμένοι στα προϊόντα ποιότητας

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Γιώργος Τσώνης, Bonduelle: Αφοσιωμένοι στα προϊόντα ποιότητας

12 Δεκεμβρίου 2017 | 09:41 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Γεώργιος Τσώνης

Το σενάριο μετατροπής της Ελλάδας σε κέντρο της για την αγορά των Βαλκανίων επεξεργάζεται η Bonduelle, εταιρεία εισαγωγής και διακίνησης κονσέρβας λαχανικών και κατεψυγμένων λαχανικών. Όπως τονίζει σε συνέντευξή του στο σελφ σέρβις ο κ. Γεώργιος Τσώνης, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας, «είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις συνεργασιών, τόσο στην κατηγορία της κονσέρβας όσο και στα κατεψυγμένα προϊόντα», σχολιάζοντας ότι ανέκαθεν η Bonduelle έχει επιδιώξει συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς προϊόντων. Επισημαίνει δε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για επέκταση στα έτοιμα γεύματα.

Περιγράφοντας τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης της Bonduelle από τον ανταγωνισμό της, ο κ. Γ. Τσώνης μας είπε: «Ο όμιλος Bonduelle, εφαρμόζοντας μια στρατηγική τριών βασικών κατευθύνσεων –της εξειδίκευσης στα λαχανικά, της μοναδικής τεχνογνωσίας και της προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής μάρκετινγκ–, αναδείχθηκε σε παγκόσμιο ηγέτη στην επεξεργασία των λαχανικών, έχοντας ιστορία 158 ετών και παρουσία με τα brand της σε 80 χώρες. Η στρατηγική της είναι να διαμορφώνει το μέλλον της διατροφής που βασίζεται στα λαχανικά και να επικεντρώνεται σε όλες τις πηγές λαχανικών, κάθε μορφής, κάθε είδους brand σε κάθε δίαυλο διανομής, χρησιμοποιώντας όλες τις τεχνολογίες σε όλο τον κόσμο. Ως εταιρεία είμαστε αφοσιωμένοι στα προϊόντα ποιότητας. Το Τμήμα Διατροφής της εταιρείας συνεργάζεται στενά με αγρονόμους, μηχανικούς, ομάδες έρευνας και ανάπτυξης, υπεύθυνους παραγωγής και ομάδες μάρκετινγκ και εξασφάλισης ποιότητας, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών. Σημειώνω πως, όπως επιβάλλει η νομοθεσία της ΕΕ, τα προϊόντα μας δεν περιέχουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν τα θρεπτικά οφέλη που προσφέρει η επεξεργασία των λαχανικών μέσα σε λίγες ώρες από τη συγκομιδή, χωρίς προσθήκη συντηρητικών».

Δυναμικότερη παρουσία στην Ελλάδα
σελφ σέρβις: Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων σχεδιάζετε να επεκταθείτε στο προσεχές μέλλον;

Γιώργος Τσώνης: Η εταιρεία μας έχει παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1978 στην κατηγορία της κονσέρβας λαχανικών. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουμε αρχίσει και επεκτεινόμαστε δυναμικότερα και σήμερα κατέχουμε ηγετική θέση στην κατηγορία, ενώ ξεκινήσαμε να προσφέρουμε και στην ελληνική αγορά κατεψυγμένα λαχανικά με την μέθοδο του ατμού. Πρόκειται για μια φυσική μέθοδο, με την οποία τα λαχανικά περνούν από τον ατμό πριν την κατάψυξη, ώστε να διατηρούν όλη τη φρεσκάδα, τη γεύση, τις βιταμίνες και το χρώμα τους και να μαγειρεύονται σε πολύ λιγότερο χρόνο. Η εταιρεία μας έχει επίσης παρουσία στις έτοιμες σαλάτες, ενώ στόχος μας είναι να μπούμε και στα έτοιμα γεύματα.

Ανοδικός τζίρος και επενδυτικό ενδιαφέρον
σ. σ.: Πώς έκλεισε το 2016 για τα βασικά οικονομικά μεγέθη της Bonduelle και πώς εξελίσσονται φέτος;

Γ. Τ.: Ο τζίρος της εταιρείας μας κινήθηκε και φέτος ανοδικά, φτάνοντας τα 3,3 εκατ. ευρώ, με κέρδη της τάξης των 150 χιλιάδων ευρώ. Η υψηλή φορολογία κι η άσχημη ψυχολογία των καταναλωτών δεν έδωσαν μέχρι σήμερα την αναμενόμενη ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά, όμως, συνεχίζουμε να είμαστε ανοδικοί σε μια δύσκολη κατηγορία, όπως αυτή της κονσέρβας, επιμένοντας στην ανάπτυξή μας και στα κατεψυγμένα λαχανικά, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και σκληρός.

σ. σ.: Τα σχέδιά σας περιλαμβάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα για την οργάνωση μονάδας παραγωγής;

Γ. Τ.: Η ελληνική γη προσφέρεται για νέες επενδύσεις στον αγροτικό τομέα, στον οποίο δραστηριοποιούμαστε. Φυσικά μας ενδιαφέρει η περαιτέρω εξέλιξη του οργανισμού μας στην Ελλάδα, τον οποίο θα μπορούσαμε να καταστήσουμε κέντρο για όλα τα Βαλκάνια. Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις συνεργασιών και για την κονσέρβα και για τα κατεψυγμένα λαχανικά.

σ. σ.: Η ελληνική θυγατρική της Bonduelle διαμεσολαβεί, ώστε ο όμιλος να χρησιμοποιεί και εγχώρια παραγμένες πρώτες ύλες για την τυποποίηση των προϊόντων του στο εξωτερικό;

Γ. Τ.: Η Bonduelle λειτουργεί μονάδες παραγωγές σε πολλές χώρες της Ευρώπης, από τις οποίες τα προϊόντα μας εξάγονται σε άλλες αγορές, όπως της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια συνεργασία στην Ελλάδα, αν κι έχουμε έρθει σε επαφή με διάφορες εταιρείες παραγωγής αγροτικών προϊόντων.

Περιγράφοντας τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης της Bonduelle από τον ανταγωνισμό της, ο κ. Γ. Τσώνης μας είπε: «Ο όμιλος Bonduelle, εφαρμόζοντας μια στρατηγική τριών βασικών κατευθύνσεων –της εξειδίκευσης στα λαχανικά, της μοναδικής τεχνογνωσίας και της προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής μάρκετινγκ–, αναδείχθηκε σε παγκόσμιο ηγέτη στην επεξεργασία των λαχανικών, έχοντας ιστορία 158 ετών και παρουσία με τα brand της σε 80 χώρες. Η στρατηγική της είναι να διαμορφώνει το μέλλον της διατροφής που βασίζεται στα λαχανικά και να επικεντρώνεται σε όλες τις πηγές λαχανικών, κάθε μορφής, κάθε είδους brand σε κάθε δίαυλο διανομής, χρησιμοποιώντας όλες τις τεχνολογίες σε όλο τον κόσμο. Ως εταιρεία είμαστε αφοσιωμένοι στα προϊόντα ποιότητας. Το Τμήμα Διατροφής της εταιρείας συνεργάζεται στενά με αγρονόμους, μηχανικούς, ομάδες έρευνας και ανάπτυξης, υπεύθυνους παραγωγής και ομάδες μάρκετινγκ και εξασφάλισης ποιότητας, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών. Σημειώνω πως, όπως επιβάλλει η νομοθεσία της ΕΕ, τα προϊόντα μας δεν περιέχουν γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν τα θρεπτικά οφέλη που προσφέρει η επεξεργασία των λαχανικών μέσα σε λίγες ώρες από τη συγκομιδή, χωρίς προσθήκη συντηρητικών».

Δυναμικότερη παρουσία στην Ελλάδα
σελφ σέρβις: Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων σχεδιάζετε να επεκταθείτε στο προσεχές μέλλον;

Γιώργος Τσώνης: Η εταιρεία μας έχει παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1978 στην κατηγορία της κονσέρβας λαχανικών. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουμε αρχίσει και επεκτεινόμαστε δυναμικότερα και σήμερα κατέχουμε ηγετική θέση στην κατηγορία, ενώ ξεκινήσαμε να προσφέρουμε και στην ελληνική αγορά κατεψυγμένα λαχανικά με την μέθοδο του ατμού. Πρόκειται για μια φυσική μέθοδο, με την οποία τα λαχανικά περνούν από τον ατμό πριν την κατάψυξη, ώστε να διατηρούν όλη τη φρεσκάδα, τη γεύση, τις βιταμίνες και το χρώμα τους και να μαγειρεύονται σε πολύ λιγότερο χρόνο. Η εταιρεία μας έχει επίσης παρουσία στις έτοιμες σαλάτες, ενώ στόχος μας είναι να μπούμε και στα έτοιμα γεύματα.

Ανοδικός τζίρος και επενδυτικό ενδιαφέρον
σ. σ.: Πώς έκλεισε το 2016 για τα βασικά οικονομικά μεγέθη της Bonduelle και πώς εξελίσσονται φέτος;

Γ. Τ.: Ο τζίρος της εταιρείας μας κινήθηκε και φέτος ανοδικά, φτάνοντας τα 3,3 εκατ. ευρώ, με κέρδη της τάξης των 150 χιλιάδων ευρώ. Η υψηλή φορολογία κι η άσχημη ψυχολογία των καταναλωτών δεν έδωσαν μέχρι σήμερα την αναμενόμενη ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά, όμως, συνεχίζουμε να είμαστε ανοδικοί σε μια δύσκολη κατηγορία, όπως αυτή της κονσέρβας, επιμένοντας στην ανάπτυξή μας και στα κατεψυγμένα λαχανικά, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και σκληρός.

σ. σ.: Τα σχέδιά σας περιλαμβάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα για την οργάνωση μονάδας παραγωγής;

Γ. Τ.: Η ελληνική γη προσφέρεται για νέες επενδύσεις στον αγροτικό τομέα, στον οποίο δραστηριοποιούμαστε. Φυσικά μας ενδιαφέρει η περαιτέρω εξέλιξη του οργανισμού μας στην Ελλάδα, τον οποίο θα μπορούσαμε να καταστήσουμε κέντρο για όλα τα Βαλκάνια. Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις συνεργασιών και για την κονσέρβα και για τα κατεψυγμένα λαχανικά.

σ. σ.: Η ελληνική θυγατρική της Bonduelle διαμεσολαβεί, ώστε ο όμιλος να χρησιμοποιεί και εγχώρια παραγμένες πρώτες ύλες για την τυποποίηση των προϊόντων του στο εξωτερικό;

Γ. Τ.: Η Bonduelle λειτουργεί μονάδες παραγωγές σε πολλές χώρες της Ευρώπης, από τις οποίες τα προϊόντα μας εξάγονται σε άλλες αγορές, όπως της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια συνεργασία στην Ελλάδα, αν κι έχουμε έρθει σε επαφή με διάφορες εταιρείες παραγωγής αγροτικών προϊόντων.


Το πλήγμα των capital controls
σ. σ.: Πώς γλύτωσε περνώντας η εταιρεία από τις «συμπληγάδες» της ελληνικής κρίσης, κυρίως το 2015, με τις κλειστές τράπεζες και τα capital controls;

Γ. Τ.: Η ελληνική κρίση έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές όχι μόνο στο εμπόριο αλλά και στους καταναλωτές, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια άλλαξαν κατά πολύ τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Η ψυχολογία τους παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη οικονομίας. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν έχει κάνει τα απαραίτητα βήματα, ώστε να επιστρέψει η εμπιστοσύνη και να βελτιωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων. Η επιβολή των capital controls ήταν το τελειωτικό χτύπημα όχι μόνο στην εμπιστοσύνη του τραπεζικού συστήματος, που ήδη είχε κλονιστεί από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και των καταναλωτών. Εμείς αντιμετωπίσαμε τεράστια προβλήματα πληρωμών από τους πελάτες μας και χάσαμε αρκετούς μήνες πωλήσεων, που, όμως, μπορέσαμε να εξισορροπήσουμε στη συνέχεια, μέσω νέων συνεργασιών..

Γιατί πρέπει να επιλέγονται τα κατεψυγμένα λαχανικά
σ. σ.: Σε μια αγορά όπως η ελληνική, όπου ο καταναλωτής είναι μαθημένος στα φρέσκα λαχανικά, πόσο εύκολο είναι για την εταιρεία σας να τον πείσει ν’ αλλάξει τις συνήθειές του και να στραφεί στα κατεψυγμένα ή την κονσέρβα;

Γ. Τ.: Από την περίοδο που εργαζόμουν στην Aldi, η οποία δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα για μια τετραετία περίπου, είχαμε παρατηρήσει ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους δεν είχαν την ίδια γνώση και διάθεση να ερευνήσουν περισσότερο τα συστατικά των προϊόντων μας, με αποτέλεσμα να μην αγοράζουν πραγματικά φρέσκα προϊόντα. Διότι τα φρέσκα λαχανικά δίνουν μεν γεύση, υφή, χρώμα και ποικιλία σε οποιοδήποτε γεύμα, αλλά για να προσφέρουν το μέγιστο διατροφικό πλεονέκτημα, χρειάζεται να είναι ακριβώς αυτό: φρέσκα! Συνεπώς ο χρόνος από τη συγκομιδή τους μέχρι το τραπέζι είναι ζωτικής σημασίας για τη φρεσκάδα τους. Ωστόσο, δεδομένου ότι πολλοί έμποροι τα διανέμουν μέσω κεντρικών εγκαταστάσεων, ενδεχομένως συλλέγονται αρκετό χρόνο πριν τοποθετηθούν στο ράφι της λιανικής. Αν προστεθεί κι ο χρόνος παραμονής τους στο ψυγείο ή την αποθήκη του νοικοκυριού πριν καταναλωθούν, είναι αναπόφευκτη η ζημιά στη διατροφική τους αξία.

Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει και με τα κατεψυγμένα λαχανικά. Αυτά καταψύχονται όσο είναι ακόμα φρέσκα, συνήθως εντός λίγων ωρών από τη συγκομιδή τους, διατηρώντας έτσι τις ευεργετικές ιδιότητες της αρχικής φρεσκάδας τους. Όλα τους ζεματίζονται πριν καταψυχθούν. Πρόκειται για μια διεργασία που μειώνει το επίπεδο των λιγότερο σταθερών υδατοδιαλυτών βιταμινών, όπως οι βιταμίνες Β1 και C, καθώς και τα αντιοξειδωτικά. Άλλα θρεπτικά συστατικά τους, όμως, διατηρούνται πολύ ευκολότερα, όπως οι λιποδιαλυτές βιταμίνες Α και Ε, ενώ κάποια άλλα καθίστανται περισσότερο διαθέσιμα μετά από αυτή τη διαδικασία. Ωστόσο, η Bonduelle έχει δημιουργήσει μια παγκόσμια πατέντα, βάσει της οποίας, όπως σας εξήγησα, τα λαχανικά περνούν από τον ατμό πριν την κατάψυξή τους, ώστε να διατηρούν όλη τη φρεσκάδα, τη γεύση, τις βιταμίνες και το χρώμα τους. Έτσι, έχουν μεγαλύτερο χρόνο ζωής στο ράφι σε σχέση με τα φρέσκα λαχανικά, ενώ ο καταναλωτής μπορεί να τα απολαμβάνει ανεξαρτήτως εποχής.

σελφ σερβις (T. 477)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION