σελφ σερβις - «Νοιαζόμαστε σήμερα-Ζούμε καλύτερα αύριο» στην πράξη

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του σελφ σέρβις και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

«Νοιαζόμαστε σήμερα-Ζούμε καλύτερα αύριο» στην πράξη

10 Ιουλίου 2018 | 09:42 Γράφει ο Λευτέρης  Κιοσές Topics: Ε.Κ.Ε.,Λιανεμπόριο

Δέκα λιανεμπορικές αλυσίδες στηρίζουν έμπρακτα σήμερα την πρωτοβουλία «Νοιαζόμαστε σήμερα- Ζούμε καλύτερα αύριο», που ανέλαβε το ΙΕΛΚΑ για την προστασία του περιβάλλοντος. Η σχετική διαφημιστική καμπάνια θα κλιμακωθεί, με σκοπό την ενημέρωση της κοινωνίας και την ενεργοποίηση των πολιτών, ενώ διοργανώθηκαν ήδη από την πρωτοβουλία με μεγάλη επιτυχία οι πρώτοι εθελοντικοί καθαρισμοί ακτών, προαναγγέλλοντας τη συνέχειά της στην πράξη.

Mε εφαλτήριο το πρόβλημα της πλαστικής σακούλας το ΙΕΛΚΑ ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2017 την πρωτοβουλία «Νοιαζόμαστε σήμερα-Ζούμε καλύτερα αύριο» με την υποστήριξη αρχικά τότε τεσσάρων μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, των ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, My Market και Σκλαβενίτης. Στη διάρκεια ενός χρόνου η προσπάθεια αυτή γιγαντώθηκε, έχοντας σήμερα την υποστήριξη δέκα μεγάλων αλυσίδων του οργανωμένου λιανεμπορίου και εκτός του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Γαλαξίας, Γουντσίδης, Θανόπουλος, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Μασούτης, My Market, Praktiker, Σκλαβενίτης και Χαλκιαδάκης. Μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, σύντομα αναμένεται να προστεθεί και η υποστήριξη από άλλες σημαντικές εταιρείες. Εξάλλου, όπως δηλώνουν τα στελέχη που συμμετέχουν στη Συντονιστική Επιτροπή της πρωτοβουλίας, «πρόκειται για μία προσπάθεια ανοιχτή προς όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και του λιανεμπορίου ευρύτερα».

Η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς είναι η πρώτη φορά που τόσες πολλές εταιρείες του ευρύτερου κλάδου της λιανικής πραγματοποιούν κοινές ενέργειες, με κοινό σχεδιασμό και υλοποίηση. Οι πρώτες ενέργειες που υλοποιήθηκαν το 2017 αναφέρονταν στο πρόβλημα της πλαστικής σακούλας. Ήταν ένα πρώτο βήμα για τον περιορισμό της σπατάλης του πλαστικού, αλλά και προετοιμασίας του καταναλωτικού κοινού αναφορικά με την εφαρμογή του σχετικού νέου νόμου. Για πρώτη φορά αναρτήθηκαν κοινές ενημερωτικές αφίσες στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε περισσότερα από 1.500 εμπορικά καταστήματα σε όλη τη χώρα. Χαρακτηριστικό του εύρους που έλαβε η κοινή προσπάθεια ήταν το ενημερωτικό φυλλάδιο με τις 23 ερωτήσεις και απαντήσεις για την πλαστική σακούλα, το οποίο διανεμήθηκε σε όλο το δίκτυο των σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενημερωτική καμπάνια που πραγματοποιήθηκε ποτέ στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Τα αποτελέσματα όλων αυτών των ενεργειών κρίνονται ως ιδιαίτερα σημαντικά, τόσο ποιοτικά, ως προς την ομαλή μετάβαση στο νέο νομοθετικό πλαίσιο του περιβαλλοντικού τέλους,όσο και ποσοτικά, από την άποψη του ιδιαίτερα υψηλού ποσοστού μείωσης της διάθεσης πλαστικής σακούλας από τα σούπερ μάρκετ, που έφτασε το 80%. Σύμφωνα με την ενημέρωση στελεχών της πρωτοβουλίας, η ενημερωτική καμπάνια σχετικά με τον περιορισμό της χρήσης της πλαστική σακούλα δεν έχει ολοκληρωθεί. Θα κλιμακωθεί με έμφαση στη σωστή ενημέρωση του κοινού για το περιεχόμενο της σχετικής νομοθεσίας, την ενθάρρυνση της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών ως βέλτιστης εναλλακτικής λύσης και την εντέλει μεταφορά της «ιδιοκτησίας» του προβλήματος στον πολίτη, με την έννοια του ότι «χρησιμοποιώ επαναχρησιμοποιούμενη τσάντα, για να προστατέψω το περιβάλλον κι όχι για να γλιτώσω 4 λεπτά»…

Οι πρώτοι καθαρισμοί ακτών
Τα επόμενα βήματα της κοινής προσπάθειας όσων λιανεμπορικών αλυσίδων συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, αποβλέπουν αφενός στην έντονη ενεργοποίηση των επιχειρήσεων, των πελατών τους, της κοινωνίας γενικότερα και της πολιτείας και αφετέρου στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο περιβάλλον από την απόρριψη της πλαστικής σακούλας. Στο πλαίσιο αυτό, η πρωτοβουλία «Νοιαζόμαστε σήμερα-Ζούμε καλύτερα αύριο» διοργάνωσε με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου και με τη στήριξη του Δικτύου Μεσόγειος SOS, του WWF Hellas και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού καθαρισμούς ακτών, με την από κοινού συμμετοχή εθελοντών-εργαζομένων στις μετέχουσες αλυσίδες στην πρωτοβουλία, όπως και εθελοντές των τοπικών κοινοτήτων. Τα υλικά για τη συλλογή των απορριμμάτων χορήγησε η εταιρεία Sanitas, ενώ την προσπάθεια υποστήριξαν οι κατά τόπους αυτοδιοικητικές αρχές (οι δήμοι Βόλου, Χαλκιδέων, Μαρκοπούλου και Ηρακλείου Κρήτης).

Οι καθαρισμοί πραγματοποιήθηκαν τις Κυριακές 3 Ιουνίου στο Λευκαντί Χαλκίδας και Αλυκές Βόλου και 10 Ιουνίου στον Άγιο Σπυρίδωνα Μαρκοπούλου στο Πόρτο Ράφτη, ενώ επρόκειτο να γίνει ένας ακόμα την Κυριακή στις 24 Ιουνίου στην Αμμουδάρα Ηρακλείου Κρήτης.

Ήδη στις δύο πρώτες δράσεις συμμετείχαν περισσότεροι από 700 εθελοντές, ενώ οι δηλώσεις συμμετοχής για τους επόμενους καθαρισμούς ήταν ακόμα μεγαλύτερες. Συνολικά εκτιμάται ότι οι συμμετοχές θα υπερέβαιναν τους 1.500 εθελοντές, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εθελοντικές κινήσεις στη χώρα. Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι πρώτη φορά εργαζόμενοι σε ανταγωνιστικές μεταξύ τους επιχειρήσεις του κλάδου συνεργάζονται εθελοντικά για την προστασία του περιβάλλοντος.

Παρόμοιες δράσεις θα συνεχιστούν, καθώς τα μεγέθη του προβλήματος της ρύπανσης των θαλασσών είναι ανησυχητικά. Ενδεικτικά στοιχεία για την σημασία του προβλήματος, με βάση διεθνείς έρευνες, είναι τα εξής:

  • Έως το 2050 θα υπάρχουν στη θάλασσα πιο πολλά πλαστικά παρά ψάρια
  • Μόλις το 1% από τις πλαστικές σακούλες ανακυκλώνεται (Life Debag)
  • 1 στα 2 απορρίμματα στον βυθό της θάλασσας στην Ελλάδα είναι πλαστικές σακούλες (Life Debag)
  • 90% είναι το ποσοστό που πρέπει να μειωθούν οι πλαστικές σακούλες έως το 2020, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Κοινή στρατηγική κυκλικής οικονομίας
Σημειώνεται ότι οι στόχοι της προσπάθειας εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μείωσης της σπατάλης (waste) σε όλους τους τομείς (plastic, energy, food). Η κεντρική προσέγγιση του επιχειρηματικού κόσμου σήμερα είναι η υιοθέτηση μίας κοινής στρατηγικής κυκλικής οικονομίας, εστιασμένη στη στήριξη της ανακύκλωσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων (CO2 Emissions).

σελφ σερβις (T. 484)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION