σελφ σερβις - Βουλγαρία: Επενδυτικά ανοίγματα σε δύσκολη εποχή

Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2019

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του σελφ σέρβις και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Βουλγαρία: Επενδυτικά ανοίγματα σε δύσκολη εποχή

27 Ιουλίου 2010 | 14:04 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Τάσεις

Βουλγαρία: Επενδυτικά ανοίγματα σε δύσκολη εποχή

Διευρύνει τη διείσδυσή του στη Βουλγαρία το ελληνικό λιανεμπόριο, επεκτεινόμενο όπου διαπιστώνονται ευκαιρίες για την πραγματοποίηση πωλήσεων, παρά το γεγονός ότι και εκεί αντιμετωπίζονται οι συνέπειες της κρίσης. Οι ελληνικές λιανεμπορικές αλυσίδες, είτε σούπερ μάρκετ είτε ένδυσης, παιχνιδιών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών κά, αυξάνουν αργά αλλά σταθερά την παρουσία τους στη Βουλγαρία, όπου πραγματοποιούνται και περατώνονται σταδιακά και μεγάλες επενδύσεις σε εμπορικά κέντρα.

O  συνολικός ετήσιος τζίρος του λιανεμπορίου στη Βουλγαρία κυμαίνεται στα επίπεδα των 6 δισ. ευρώ και παράγεται κατά 99% από καταστήματα. Προ διετίας οι προβλέψεις για την ανάπτυξη του βουλγαρικού λιανεμπορίου μιλούσαν περί «εκρηκτικών» ρυθμών αύξησης. Αν και η οικονομική κρίση «ξεφούσκωσε» τις σχετικές εκτιμήσεις, αρκετές ελληνικές αλυσίδες επενδύουν, προκειμένου να προλάβουν να καλύψουν αυτές τα κενά της βουλγαρικής λιανικής, υπολογίζοντας και τον ανταγωνισμό ιδιαίτερα των γερμανών συναδέλφων τους.

Εκ των γερμανών λιανέμπορων, η αλυσίδα καταστημάτων Billa, ιδιοκτησίας του γερμανικού ομίλου Rewe, σκοπεύει να εγκαινιάσει 20 νέα σούπερ μάρκετ σε όλη τη Βουλγαρία, όπου η αλυσίδα διαθέτει ήδη 65 εμπορικές μονάδες από τις οποίες οι 25 εγκαινιάστηκαν στη διάρκεια του 2009. Η διοίκηση της εταιρείας έχει επισημάνει πως η παγκόσμια οικονομική κρίση δεν επηρεάζει τα σχέδια ενίσχυσης της παρουσίας της στη βουλγαρική αγορά κι ότι τώρα θα εστιάσει την προσοχή της στις μεγάλες πόλεις της χώρας, δημιουργώντας και ένα δίκτυο μικρότερων καταστημάτων.

Με αξιώσεις έχει εισέλθει στη Βουλγαρία και η σερβική Delta Maxi (αλυσίδες Tempo και Piccadilly), ενώ η σλοβενική Mercator, μετά το πρώτο της κατάστημα στη Στάρα Ζαγόρα, ανακοίνωσε πως εντός του 2010 θα εγκαινιάσει ακόμα επτά νέα σημεία πώλησης.

Όσον αφορά στο λιανεμπόριο τροφίμων, ενώ ο αριθμός των παραδοσιακών μπακάλικων στη Βουλγαρία βαίνει μειούμενος (όπως προβλέπεται φέτος θα συρρικνωθεί στα 38.540 καταστήματα, έναντι περίπου 41.500 το 2005), εκείνος των σούπερ μάρκετ και των υπερμάρκετ κινείται αντιστρόφως ανάλογα.

Σύμφωνα με στοιχεία των ελληνικών διπλωματικών αρχών στη Βουλγαρία, οι εκεί επενδύσεις επιχειρήσεων της χώρας μας το πρώτο τρίμηνο του 2010 διευρύνθηκαν αλματωδώς, φτάνοντας τα 37,5 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 500 χιλ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Η τάση αυτή των ελληνικών επιχειρήσεων αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, εάν ληφθεί υπόψη πως φέτος στη Βουλγαρία πραγματοποιήθηκε ευρείας κλίμακας αποεπενδύσεων και φυγής κεφαλαίων από τη χώρα. Ενδεικτικά, οι αυστριακές επιχειρήσεις, που έχουν το επενδυτικό προβάδισμα στη Βουλγαρία, προέβησαν μέχρι στιγμής φέτος σε αποεπενδύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των αποεπενδύσεων των αγγλικών επιχειρήσεων υπερέβη τα 15 εκατ. ευρώ και των γερμανικών τα 164 εκατ. ευρώ.

Carrefour-Μαρινόπουλος
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας μας έχουν να αντιμετωπίσουν τον ξένο ανταγωνισμό στη Βουλγαρία με μοναδικό εκπρόσωπό τους, την Carrefour-Μαρινόπουλος, στην οποία η Μαρινόπουλος έχει αναλάβει το «παιχνίδι» για την επέκταση στη γείτονα.

H Carrefour-Μαρινόπουλος ήδη λειτουργεί τρία καταστήματα στη Βουλγαρία. Το πρώτο εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο του 2009, στο Μπουργκάς. Το δεύτερο -το μεγαλύτερο στη Βουλγαρία- ξεκίνησε να λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο The Mall της Σόφιας, που ανήκει στο ελληνικών συμφερόντων εταιρικό σχήμα Assos Capital, ενώ το τρίτο Carrefour εδρεύει στο Grand Mall Varna, ήτοι στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της ομώνυμης πόλης της γειτονικής χώρας.

Το αναπτυξιακό πλάνο της Carrefour-Μαρινόπουλος προβλέπει την ανάπτυξη σε βάθος χρόνου 15-20 καταστημάτων της σε όλη τη βουλγαρική επικράτεια.

O  συνολικός ετήσιος τζίρος του λιανεμπορίου στη Βουλγαρία κυμαίνεται στα επίπεδα των 6 δισ. ευρώ και παράγεται κατά 99% από καταστήματα. Προ διετίας οι προβλέψεις για την ανάπτυξη του βουλγαρικού λιανεμπορίου μιλούσαν περί «εκρηκτικών» ρυθμών αύξησης. Αν και η οικονομική κρίση «ξεφούσκωσε» τις σχετικές εκτιμήσεις, αρκετές ελληνικές αλυσίδες επενδύουν, προκειμένου να προλάβουν να καλύψουν αυτές τα κενά της βουλγαρικής λιανικής, υπολογίζοντας και τον ανταγωνισμό ιδιαίτερα των γερμανών συναδέλφων τους.

Εκ των γερμανών λιανέμπορων, η αλυσίδα καταστημάτων Billa, ιδιοκτησίας του γερμανικού ομίλου Rewe, σκοπεύει να εγκαινιάσει 20 νέα σούπερ μάρκετ σε όλη τη Βουλγαρία, όπου η αλυσίδα διαθέτει ήδη 65 εμπορικές μονάδες από τις οποίες οι 25 εγκαινιάστηκαν στη διάρκεια του 2009. Η διοίκηση της εταιρείας έχει επισημάνει πως η παγκόσμια οικονομική κρίση δεν επηρεάζει τα σχέδια ενίσχυσης της παρουσίας της στη βουλγαρική αγορά κι ότι τώρα θα εστιάσει την προσοχή της στις μεγάλες πόλεις της χώρας, δημιουργώντας και ένα δίκτυο μικρότερων καταστημάτων.

Με αξιώσεις έχει εισέλθει στη Βουλγαρία και η σερβική Delta Maxi (αλυσίδες Tempo και Piccadilly), ενώ η σλοβενική Mercator, μετά το πρώτο της κατάστημα στη Στάρα Ζαγόρα, ανακοίνωσε πως εντός του 2010 θα εγκαινιάσει ακόμα επτά νέα σημεία πώλησης.

Όσον αφορά στο λιανεμπόριο τροφίμων, ενώ ο αριθμός των παραδοσιακών μπακάλικων στη Βουλγαρία βαίνει μειούμενος (όπως προβλέπεται φέτος θα συρρικνωθεί στα 38.540 καταστήματα, έναντι περίπου 41.500 το 2005), εκείνος των σούπερ μάρκετ και των υπερμάρκετ κινείται αντιστρόφως ανάλογα.

Σύμφωνα με στοιχεία των ελληνικών διπλωματικών αρχών στη Βουλγαρία, οι εκεί επενδύσεις επιχειρήσεων της χώρας μας το πρώτο τρίμηνο του 2010 διευρύνθηκαν αλματωδώς, φτάνοντας τα 37,5 εκατ. ευρώ, έναντι μόλις 500 χιλ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Η τάση αυτή των ελληνικών επιχειρήσεων αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, εάν ληφθεί υπόψη πως φέτος στη Βουλγαρία πραγματοποιήθηκε ευρείας κλίμακας αποεπενδύσεων και φυγής κεφαλαίων από τη χώρα. Ενδεικτικά, οι αυστριακές επιχειρήσεις, που έχουν το επενδυτικό προβάδισμα στη Βουλγαρία, προέβησαν μέχρι στιγμής φέτος σε αποεπενδύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των αποεπενδύσεων των αγγλικών επιχειρήσεων υπερέβη τα 15 εκατ. ευρώ και των γερμανικών τα 164 εκατ. ευρώ.

Carrefour-Μαρινόπουλος
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας μας έχουν να αντιμετωπίσουν τον ξένο ανταγωνισμό στη Βουλγαρία με μοναδικό εκπρόσωπό τους, την Carrefour-Μαρινόπουλος, στην οποία η Μαρινόπουλος έχει αναλάβει το «παιχνίδι» για την επέκταση στη γείτονα.

H Carrefour-Μαρινόπουλος ήδη λειτουργεί τρία καταστήματα στη Βουλγαρία. Το πρώτο εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο του 2009, στο Μπουργκάς. Το δεύτερο -το μεγαλύτερο στη Βουλγαρία- ξεκίνησε να λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο The Mall της Σόφιας, που ανήκει στο ελληνικών συμφερόντων εταιρικό σχήμα Assos Capital, ενώ το τρίτο Carrefour εδρεύει στο Grand Mall Varna, ήτοι στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της ομώνυμης πόλης της γειτονικής χώρας.

Το αναπτυξιακό πλάνο της Carrefour-Μαρινόπουλος προβλέπει την ανάπτυξη σε βάθος χρόνου 15-20 καταστημάτων της σε όλη τη βουλγαρική επικράτεια.


Ikea-Intersport
Όσον αφορά στον όμιλο Φουρλή και τις αλυσίδες Ikea και Intersport που αναπτύσσει στην Ελλάδα, τη δεύτερη ήδη την τοποθέτησε με καταστήματά της στη Βουλγαρία, ενώ «πυρετωδώς» προετοιμάζει το πρώτο Ikea. Όπως εκτιμάται, περί τα 1,6 εκατ. άτομα θα επισκεφθούν στο πρώτο δωδεκάμηνο της λειτουργίας του το πρώτο Ikea στη Βουλγαρία, του οποίου το κόστος επένδυσης ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ και αναμένεται ότι θα αποπερατωθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2011.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη αποκρυσταλλωθεί και το υπόλοιπο πλάνο ανάπτυξης, το οποίο προβλέπει δεύτερο υπερκατάστημα Ikea στη Βάρνα και τρίτο πιθανότατα στην περιοχή του Πλόβντιβ-Στάρα Ζαγορά.

Στο πρώτο Ikea της Σόφιας θα δημιουργηθούν καλυμμένες εγκαταστάσεις 30.000 τμ με 1.200 θέσεις στάθμευσης – το κατάστημα θα φιλοξενεί και υποδομές εστίασης. Το έργο αναπτύσσεται σε κομβικό ακίνητο της βουλγαρικής πρωτεύουσας (στον περιφερειακό της Σόφιας), το οποίο αρχικά εξαγοράστηκε στο σύνολό του από τη Danaos Development του εφοπλιστή κ. Ι. Κούστα και στη συνέχεια, ένα μέρος του πωλήθηκε στον όμιλο Φουρλή. Συνολικά το Ιkea και το υπόλοιπο εμπορικό κέντρο της Danaos Development αποτελούν επένδυση, ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος εγκαινίασε στη Βουλγαρία ένα ακόμη Intersport στο Grand Mall Varna. Η δημιουργία του εντάσσεται στο πλαίσιο των σχεδίων του ομίλου να αναπτύξει την αλυσίδα στην τοπική αγορά, μεσοπρόθεσμα με πέντε καταστήματα σε όλη τη χώρα, έναντι τριών σήμερα.

Elmec Sport, Sprider Jumbo Κλουκίνας-Λάππας
Έναν από τους μεγαλύτερους ελληνικούς εμπορικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στις χώρες της Βαλκανικής είναι η θυγατρική του ομίλου Folli Follie, Elmec Sport. Βασικός πυλώνας του κλάδου λιανικής της Elmec είναι η αλυσίδα καταστημάτων αποκλειστικής πώλησης ειδών Nike, με οκτώ σημεία πώλησης στη Βουλγαρία. Παράλληλα, αναπτύσσει δίκτυο αποκλειστικής πώλησης ειδών Converse, με ένα -για την ώρα- κατάστημα στη Βουλγαρία.

Η θυγατρική του ελληνικού ομίλου της Sprider, με πέντε καταστήματα στη Βουλγαρία, καταγράφει σημάδια ανάκαμψης, καθώς το 2009 παρουσίασε κερδοφορία.
Ο σχεδιασμός της Jumbo προβλέπει επέκταση στο εξωτερικό, με δύο καταστήματα στη Σόφια.

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζει να ενισχύει τη δραστηριότητά του στα Βαλκάνια o όμιλος Κλουκίνας-Λάππας (Mothercare - Early Learning Center). Πρόσφατα πραγματοποίησε τα εγκαίνια ενός ακόμη καταστήματος της βρετανικής αλυσίδας παιχνιδιών (ELC) στο εμπορικό κέντρο The Mall στη Σόφια. Η ελληνική εταιρεία έχει εδραιώσει την παρουσία της στη βαλκανική αγορά με τη δημιουργία δικτύου 14 καταστημάτων Mothercare-ELC σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, fYROM, Σερβία και Σλοβενία.

Public-Multirama
Αποεπένδυση από τη Βουλγαρία επέλεξε η αλυσίδα Public, η οποία αποφάσισε να διακόψει τις δραστηριότητές της στη γειτονική χώρα μόλις πέντε μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του καταστήματός της στη Βάρνα. Η αλυσίδα, συμφερόντων του επιχειρηματία κ. Πάνου Γερμανού, είχε υλοποιήσει επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ για το εν λόγω κατάστημα, που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Νοέμβριο του 2009.

Στα σχέδια της διοίκησης ήταν μάλιστα να επενδύσει συνολικά περί τα 10 εκατ. ευρώ στη βουλγαρική αγορά μέσα στην επόμενη τριετία. Η ζημία από τη διακοπή λειτουργίας του εν λόγω καταστήματος υπολογίζεται στο 1 εκατ. ευρώ, ενώ η απόφαση στηρίχτηκε κυρίως στο γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τη ζήτηση στη χώρα. Προς το παρόν, η «συγγενής» αλυσίδα Μultirama δεν προτίθεται να αποσυρθεί από την τοπική αγορά, όπου διατηρεί πλέον πέντε καταστήματα σε Σόφια, Φιλιππούπολη, Μπουργκάς και Πλέβεν.

Πλαίσιο
Πτώση πωλήσεων στη βουλγαρική αγορά καταγράφει και η αλυσίδα Πλαίσιο, η οποία διατηρεί ένα μόνο κατάστημα στη Σόφια. Ειδικότερα, η οικονομική κρίση οδήγησε τις πωλήσεις στη Βουλγαρία σε υποχώρηση 13% το 2009, που έφτασαν στα 7,3 εκατ. ευρώ, έναντι 8,4 εκατ. ευρώ το 2008. Ήταν μάλιστα η πρώτη φορά από την ίδρυση του καταστήματος που σημειώθηκε μείωση του κύκλου εργασιών.

Το 2006 ο τζίρος είχε ξεπεράσει τα 4 εκατ. ευρώ και το 2007 τα 6,3 εκατ. ευρώ. Τον περασμένο Ιανουάριο η Πλαίσιο Βουλγαρίας προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά περίπου 2 εκατ. ευρώ, που καλύφτηκε εξολοκλήρου από τη μητρική εταιρεία Πλαίσιο Computers AEBE.

σελφ σερβις (T. 397)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION