σελφ σερβις - Διαμαντής Μασούτης: Ανταγωνισ΅ός ΅ε επίκεντρο το συ΅φέρον του καταναλωτή και του ανθρώπινου δυνα΅ικού

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2020

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Διαμαντής Μασούτης: Ανταγωνισ΅ός ΅ε επίκεντρο το συ΅φέρον του καταναλωτή και του ανθρώπινου δυνα΅ικού

8 Μαΐου 2013 | 09:37 Γράφει ο Δημήτρης  Διαμαντίδης Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Διαμαντής Μασούτης

Τάσεις συγκέντρωσης, αλλά και ξεκαθαρίσματος, διαβλέπει ότι εν τέλει θα επικρατήσουν στο εγχώριο λιανεμπόριο, ο ιδρυτής της μεγαλύτερης βορειοελλαδικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ και μιας από τις σημαντικότερες στη χώρα, κ. Διαμαντής Μασούτης. Ο ιδρυτής της εταιρείας, που διατηρεί, παρόλη την κρίση στην αγορά, θετικό πρόσημο σ’ όλα τα οικονομικά μεγέθη της, εκτιμά ότι στο επίκεντρο πρέπει να είναι το συμφέρον του καταναλωτή και του ανθρώπινου δυναμικού και ο ανταγωνισμός να αποτελεί μια μάχη όχι εντυπώσεων αλλά μάχη εξασφάλισης αυτού του συμφέροντος.

Η φετινή χρονιά θα είναι δυσκολότερη σε σχέση με την προηγούμενη διετία, αποφαίνεται ο κ. Δ. Μασούτης. «Έχει μικρύνει κι άλλο το καλάθι της νοικοκυράς και θα περιοριστεί περισσότερο φέτος, σε σχέση με το 2012», δηλώνει σχετικά. «Εκτιμώ ότι χρειάζεται να αποκατασταθεί το συντομότερο η ρευστότητα στην αγορά, γεγονός που θα είναι ευεργετικό για τον τόπο. Δεν βλέπω ακόμη κάποια τέτοια πρωτοβουλία, αλλά ευελπιστώ ότι σύντομα θα βελτιωθούν οι συνθήκες».

σελφ σέρβις: Πιστεύετε ότι επιβάλλονται ή εν τέλει θα υπαγορευθούν από τις εξελίξεις, πρωτοβουλίες εξαγορών και συγχωνεύσεων στο λιανεμπόριο; Ποια είναι η θέση των μεμονωμένων καταστημάτων στο τοπίο αυτό, με δεδομένο ότι αναπτύσσετε και την αλυσίδα Express Market;
Διαμαντής Μασούτης:
Ναι, θα υπάρξουν κινήσεις συγκέντρωσης του κλάδου. Σχετικά με τις μικρές τοπικές αλυσίδες θεωρώ ότι πρέπει να συνειδητοποιηθεί από τους ιδιοκτήτες τους ή από ένα μέρος τους έστω, ότι δεν μπορούν να δρουν ευκαιριακά. Είναι χρήσιμο να μάθουν να ακούν τι τους συμφέρει και τι είναι το καλύτερο γι’ αυτούς. Δυστυχώς, μόνο ένα μικρό μέρος των μεμονωμένων καταστημάτων προσαρμόστηκε στις συνθήκες της κρίσης και διαβλέπει τα οφέλη και το πώς μπορεί να επιβιώσει.

Πάντως, σίγουρα θα επιβιώσει αυτός που είναι σωστός επαγγελματίας. Εμείς σκοπεύουμε να αναπτύξουμε τα Express Market περισσότερο. Αρχικά, η επέκτασή τους ξεκίνησε από τα βόρεια και σκοπεύουμε να κινηθούμε και πιο νότια. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, στηρίζουμε τους μικρούς επιχειρηματίες, βοηθώντας τους να επιβιώσουν σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον ως ανεξάρτητοι επαγγελματίες, παρέχοντάς τους καλές τιμές στα προϊόντα, προωθητικές ενέργειες, και γενικότερη υποστήριξη.

σελφ σέρβις: Πώς θα εξελιχθεί φέτος το επενδυτικό πρόγραμμά σας και πόσα νέα καταστήματα θα δημιουργήσετε; Υπάρχει περίπτωση να επιχειρήσετε είσοδο στην αγορά της Αττικής;
∆ιαμαντής Μασούτης: Δεν μπορώ να σας πω ακριβή αριθμό νέων καταστημάτων που θα προσθέσουμε στο δίκτυο μας, καθώς το άθροισμα τους θα είναι συνάρτηση των κατάλληλων ακινήτων, που θα εντοπίσουμε και του απαιτούμενου χρόνου προετοιμασίας τους. Όσον αφορά στο επενδυτικό μας πρόγραμμα, φέτος θα φτάσει στα 25 εκατ. ευρώ και θα καλύψει τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης αλλά και τη ριζική ή μερική ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε το κατάλληλο δυναμικό για να επεκταθούμε νοτιότερα, για παράδειγμα στη Λαμία, και να υποστηρίξουμε εκεί κάποια επιπλέον σημεία πώλησης, εάν βρεθούν τα κατάλληλα ακίνητα, που να πληρούν τις προδιαγραφές μας για δημιουργία καταστημάτων. Μία δυνητική επέκταση στην πρωτεύουσα, και γενικά στην Αττική, δεν είναι κάτι που αποκλείουμε για το μέλλον αλλά αυτή τη στιγμή δεν είναι στα άμεσα αναπτυξιακά και επενδυτικά μας πλάνα.

σελφ σέρβις: Πώς έκλεισε για την εταιρεία σας το 2012 από άποψη τζίρου και κερδών και τι προβλέπετε φέτος για την εξέλιξη των οικονομικών σας μεγεθών;
∆ιαμαντής Μασούτης:
Φέτος θα είναι μονοψήφιος ο ρυθμός αύξησης του τζίρου αλλά, βέβαια, ακριβής πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει, καθώς το περιβάλλον είναι εξαιρετικά ευμετάβλητο. Το 2012 ήμασταν στην πρώτη θέση του κλάδου σε ό,τι αφορά τη διεύρυνση του τζίρου, με μεταβολή 4,32%, και είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από αυτό το ποσοστό. Είμαστε κερδοφόροι και στόχος μας είναι να παραμείνουμε κερδοφόροι.

Πλειοδοσία προσφορών
σελφ σέρβις: Πως σχολιάζετε την υπέρμετρη αύξηση των προσφορών; Υπάρχει όριο σ’ αυτή την κατάσταση;
∆ιαμαντής Μασούτης:
Οι προσφορές είναι πάρα πολλές γιατί είναι  πολλές και οι ανάγκες των καταναλωτών. Εμείς προσπαθούμε μέσα από τις προσφορές να ανταποκριθούμε σε αυτές τις ανάγκες. Οι καταναλωτές περιμένουν να είμαστε δίπλα τους, μας το δείχνουν με την εμπιστοσύνη και την προτίμησή τους κι εμείς τους το ανταποδίδουμε. Πέρυσι η αλυσίδα μας, σε συνεργασία και με προμηθευτές, υλοποίησε προωθητικές ενέργειες και προσφορές, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε κόστος στα 42 εκατ. ευρώ.

Ένα μέρος αυτού του ποσού καλύφθηκε από τις προμηθευτικές εταιρείες και ένα άλλο μέρος από την εταιρεία μας. Είναι σημαντικό να εξελίσσεται η όλη διαδικασία των προσφορών μέσα σε υγιή πλαίσια, έχοντας στο επίκεντρο κάθε προσπάθειας το συμφέρον του καταναλωτή και των εργαζομένων. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα κάνουμε εμείς ως εταιρεία.

σελφ σέρβις: Τι σκέφτεστε για την ανάπτυξη των private label προϊόντων;
∆ιαμαντής Μασούτης:
Τα private label και οι πωλήσεις τους αυξάνονται ραγδαία. Εμείς αποφασίσαμε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας θα είναι πρώτης ποιότητας. Αυτή ήταν η προτεραιότητά μας, δεν εστιάσαμε δηλαδή μόνο στην χαμηλότερη τιμή. Αυτό το πράξαμε γιατί πιστεύουμε ότι η αλυσίδα μας έχει μία συγκεκριμένη ταυτότητα, με το υψηλότερο μερίδιο πιστότητας καταναλωτή όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, αφού έχει φτάσει στο 70%.

Έχουμε, λοιπόν, μεγάλη υποχρέωση να διατηρήσουμε την ποιότητα και αυτό αποδίδει. Και βέβαια, πάντα αφουγκραζόμαστε τον καταναλωτή, ώστε να γνωρίζουμε τι είναι αυτό που θέλει και να ανταποκρινόμαστε προσφέροντας τα αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες.

Οι επιδόσεις της αλυσίδας
Η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης ΑΕ διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στη Βόρεια Ελλάδα και σημαντική θέση στον χώρο του λιανικού εμπορίου,
ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες αλυσίδες. Με 243 καταστήματα, 224 σούπερ μάρκετ και 19 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry, καλύπτει γεωγραφικά όλες τις περιφέρειες της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου και τα νησιά Λήμνο και Λέσβο. Απασχολεί περισσότερους από 5.900 εργαζόμενους, οι οποίοι κατά τη θερινή περίοδο του 2012 έφτασαν τους 6.050. 

Τον Οκτώβριο του 2011 η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ εγκαινίασε ένα νέο μεγάλο και υπερσύγχρονο Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής (Logistics Center). Πρόκειται για ένα Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής πολλαπλών προδιαγραφών, το οποίο βρίσκεται στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης, ένα γεωγραφικό σημείο-κλειδί για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της, τη διαθεσιμότητα του εργατικού δυναμικού και τη διευκόλυνση των προμηθευτών. Το κόστος της επένδυσης έφτασε τα 50 εκατ. ευρώ και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις των τελευταίων ετών στη Βόρεια Ελλάδα.

Οι εγκαταστάσεις του καλύπτουν συνολικά μια έκταση περίπου 60.000τμ, σε οικόπεδο έκτασης 145 στρεμμάτων. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα κέντρα αποθήκευσης και διανομής στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και ξεχωρίζει και για τη χρήση τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον. Η λειτουργία του εισήγαγε πολλές καινοτομίες στο χώρο του λιανεμπορίου και της εξυπηρέτησης μεγάλων δικτύων καταστημάτων.

σελφ σερβις (T. 427)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION