σελφ σερβις - Nielsen: Το Τop 15 των πωλήσεων ραφιού

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Nielsen: Το Τop 15 των πωλήσεων ραφιού

23 Ιανουαρίου 2019 | 09:27 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Έρευνα,Λιανεμπόριο,Προϊόντα

Ποιο είναι φέτος το Top 15 των FMCG σε τζίρο για τα τρόφιμα-ποτά, τα προϊόντα περιποίησης και υγιεινής σώματος, αλλά και καθαριότητας σπιτιού και ποιες είναι οι 15 κατηγορίες προϊόντων, από τις οποίες έχασαν σε ανάπτυξη τα σούπερ μάρκετ; Τα στοιχεία της Nielsen, όπου καταγράφονται οι πωλήσεις του κλάδου από την αρχή του έτους έως τις 7 Οκτωβρίου, αποτυπώνουν για κάθε μια από τις τρεις προαναφερόμενες ομάδες προϊόντων τις πέντε με τις υψηλότερες επιδόσεις και τις πέντε με τις χαμηλότερες.

Eιδικότερα, στα τρόφιμα-ποτά τα μπισκότα είχαν την υψηλότερη αύξηση τζίρου (7,570 εκατ. ευρώ ή 7,2%), λόγω αφενός του ότι προφέρουν φθηνή απόλαυση στα νοικοκυριά και αφετέρου φέτος έκαναν πολλά λανσαρίσματα και προσφορές, που τόνωσαν τη ζήτησή τους. Στα προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς την πρωτιά τη έχουν τα μωρομάντηλα, κυρίως διότι η υπερισχύουσα τάση είναι να τα χρησιμοποιεί όλη η οικογένεια, με αποτέλεσμα να τονώνεται η ζήτησή τους. Έτσι, στο εξεταζόμενο διάστημα οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 3,555 εκατ. ευρώ ή κατά 9,9% σε σχέση με πέρυσι. Στα προϊόντα καθαριότητας σπιτιού πρώτη κατηγορία κωδικών σε αύξηση τζίρου (4,136 εκατ. ευρώ ή 24,6%) ήταν οι σακούλες σκουπιδιών, λόγω του τέλους που επιβλήθηκε στη χρήση της πλαστικής σακούλας, επηρεάζοντας τις αγοραστικές συνήθειες. Στα τρόφιμα δεύτερη κατηγορία σε αυξητική τάση στα έσοδα της λιανικής ήταν οι μπάρες δημητριακών, εφόσον είναι trendy-«on the go» προϊόντα (7,341 εκατ. ευρώ ο τζίρος τους με ποσοστό ανάπτυξης 7,2%) και ακολούθησαν τα αναψυκτικά –ανοδικά κινήθηκαν φέτος τα έσοδα μικρών και μεγάλων εμφιαλωτών του κλάδου. Επίσης, το γάλα μετά από μακρά περίοδο πτώσης άρχισε να εμφανίζει διόρθωση μεγεθών, ενώ το Top 5 συμπλήρωσαν τα παγωτά, που φέτος είχαν μια καλή χρονιά.

Στα προϊόντα υγιεινής και φροντίδας δεύτερη κατηγορία από άποψη επιδόσεων ήταν οι πάνες ενηλίκων. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 2,174 εκατ. ευρώ ή κατά 5,9%. Ακολούθησαν τα προϊόντα φροντίδα προσώπου, τα αποσμητικά, ενώ κατά σειρά πέμπτα ήταν τα προϊόντα μπάνιου-ντους. Αντίστοιχα, στην κατηγορία των προϊόντων καθαριότητας σπιτιού, μετά τις πλαστικές σακούλες, ακολούθησαν τα εντομοκτόνα, τα προϊόντα περιορισμένου αφρού, τα HH cleaners και τα μαλακτικά.

Σε πτώση τζίρου
Στον αντίποδα στην προϊοντική ομάδα των τροφίμων-ποτών με τις μεγαλύτερες απώλειες (-16,2%) και δη υψηλής αξίας (πτώση κατά 14,518 εκατ. ευρώ) ήρθαν τα ελαιόλαδα, τα οποία εμφάνισαν απώλειες σε αξία και όγκο, καθώς, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, «μάλλον το κανάλι της οργανωμένης λιανικής αποδεικνύεται προβληματικό». Απώλειες είχαν επίσης τα σπορέλαια (μείωση κατά 2,974 εκατ. ευρώ ή κατά 7,6%), ενώ ακολούθησαν με πολύ μικρότερες αρνητικές μεταβολές οι μπίρες, τα αλεύρια και οι μαργαρίνες. Στην κατηγορία των προϊόντων υγιεινής και ομορφιάς οι απώλειες ήταν εξαιρετικά περιορισμένες και στις πέντε ομάδες αγαθών, αφού ανά κατηγορία κυμάνθηκαν από 558.000 ευρώ η μεγαλύτερη (ξυριστικές λεπίδες) έως 196.000 η μικρότερη (πάνες μωρών). Στις ενδιάμεσες θέσεις μπήκαν οι κρέμες χεριών, τα προϊόντα προστασίας από τον ήλιο και τα shaving preps. Ως προς τα προϊόντα καθαριότητας σπιτιού οι χαρτοπετσέτες εμφάνισαν στο δεκάμηνο τη μεγαλύτερη πτώση, με απώλειες 1,234 εκατ. ευρώ ή 6,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό δεκάμηνο. Ακολούθησαν οι μπαταρίες, τα χαρτιά κουζίνας, τα high subs και τα fine fab Bet. Σημειώνουμε ότι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας φαίνεται πως έχει το δικό του αποτύπωμα στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, αφού, όπως προαναφέρθηκε, οι πάνες ενηλίκων καταγράφουν φέτος αύξηση πωλήσεων κατά 5,9% εν αντιθέσει προς τις πάνες για τα μωρά, που εμφανίζουν οριακή πτώση 0,4%.

σελφ σερβις (T. 489)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION