σελφ σερβις - Σοκολάτα: Γλυκαίνει και πάλι η αγορά της σοκολάτας

Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2018

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του σελφ σέρβις και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Σοκολάτα: Γλυκαίνει και πάλι η αγορά της σοκολάτας

3 Ιανουαρίου 2018 | 09:41 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Ενώ το 2016 άφησε στην αγορά της σοκολάτας, όπως γράφαμε, «γεύση πικρή», το 2017 έφερε σημαντική ανάκαμψη πωλήσεων στην κατηγορία, με μεγάλη άνοδο, που σε ορισμένες υποκατηγορίες άγγιξε ακόμη και το 50%, φέρνοντας χαμόγελα αισιοδοξίας. Δύο θεωρούνται οι βασικοί παράγοντες της ανάκαμψης: Η πτώση του κόστους των πρώτων υλών, που επέτρεψε να διατηρηθούν οι τιμές της σοκολάτας σε χαμηλό επίπεδο, και οι προϊοντικές καινοτομίες των επιχειρήσεων του κλάδου, που προσαρμόζονται στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

Oι καινοτομίες ανταποκρίνονται κυρίως στην τάση των καταναλωτών για πιο υγιεινή διατροφή: Σοκολάτες χωρίς ζάχαρη, μικρότερα μεγέθη, γέμιση με φρούτα, μπάρες δημητριακών με επικάλυψη σοκολάτας κ.α.

«Οι επιχειρήσεις οφείλουν να είναι ανθεκτικές και προετοιμασμένες, για να αντιμετωπίζουν αλλαγές και προκλήσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος», επισημαίνει η κ. Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate, Greece & Cyprus, Mondelez International. «Η αυξομείωση των τιμών των πρώτων υλών είναι ένα φαινόμενο διαχρονικό. Είναι η φύση της αγοράς να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η προετοιμασία και ο τρόπος αντίδρασης της επιχείρησης στις αλλαγές, που αναφέρονται στο κόστος των πρώτων υλών», σχολιάζει.

Χαρακτηριστική για την ανάκαμψη της ζήτησής της είναι οι ταμπλέτα σοκολάτας, που κατέχει το 70% συνολικά της κατηγορίας. Όπως σημειώνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλλη, Account Executive της IRI, τα τελευταία στοιχεία για το εννεάμηνο του 2017 δείχνουν πως η υποκατηγορία της σοκολάτας σε ταμπλέτα είναι ανοδική κατά 0,5% σε όγκο και κατά 1,5% σε αξία, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα από τις πωλήσεις ταμπλετών σοκολάτας μέσω των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 837,5 χιλ. ευρώ, φθάνοντας συνολικά τα 56.764,6 χιλ. ευρώ. Στην υποκατηγορία διαπιστώθηκε πτώση πωλήσεων στις σοκολάτες ιδιωτικής ετικέτας κατά 5,5% σε όγκο και κατά 8,1% σε αξία, κάτι που δεν χαρακτηρίζει, πάντως, το σύνολο των προϊόντων σοκολάτας.

Γενικότερα κατά το εννεάμηνο του 2017 σημειώθηκε άνοδος σε όλη την κατηγορία των ζαχαρωδών προϊόντων κατά 3,5%. Το ενδιαφέρον είναι πως, βάσει των στοιχείων αρμόδιων στελεχών των σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα σοκολάτας είναι αυτά που δίνουν τον τόνο στη σχετική τάση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μάλιστα, έχει το γεγονός ότι αυξήθηκαν κατά 5% οι αγοραστές προϊόντων σοκολάτας, ενώ στο μέσο καταναλωτή αναλογεί περίπου ένα-ενάμισι τεμάχιο περισσότερο από πέρυσι. Σε αυτό θεωρείται ότι έπαιξε το ρόλο της η εισαγωγή νέων πιο υγιεινών προϊόντων στην αγορά.

Αξιοσημείωτη αντοχή στην κρίση
Πρέπει να επισημανθεί, πάντως, ότι κατά την περίοδο της κρίσης η σοκολάτα ήταν μεταξύ των προϊόντων που δοκιμάστηκαν λιγότερο. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που επεξεργάστηκε το ΙΕΛΚΑ, οι σοκολάτες στο γενικότερο κλίμα περικοπών της δαπάνης των νοικοκυριών στα είδη παντοπωλείου, λόγω της ύφεσης, ήταν μεταξύ των ελάχιστων προϊόντων που παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων μεταξύ 2009 και 2016. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε ετησίως σε είδη παντοπωλείου 5.578 ευρώ, ενώ το 2016 4.367 ευρώ (1.211 ευρώ λιγότερα). Για σοκολάτες, ενώ το 2009 δαπανούσε 35,16 ευρώ, το 2016 δαπάνησε 36,6 ευρώ (αύξηση 4,1%).

«H κατανάλωση της κατηγορίας παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αντιστέκεται. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η σοκολάτα συνιστά μία μικρή και πολύ προσιτή απόλαυση για όλους, μικρούς και μεγάλους, στην οποία κανείς δεν αντιστέκεται», σχολιάζει η κυρία Ποπώφ, συμπληρώνοντας: «Η παραγωγή, η κατανάλωση κι η τιμές είναι τρία αλληλένδετα μεταξύ τους στοιχεία. Είναι σαφές ότι το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στις αποφάσεις των επιχειρήσεων αναφορικά με την εμπορική πολιτική και την παραγωγή τους. Η κατηγορία της σοκολάτας δεν αποτελεί εξαίρεση, λαμβανομένου υπόψη ότι ο καταναλωτής αποφασίζει για τις δαπάνες του υπό πίεση λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Αυτό που μας γεμίζει αισιοδοξία, όμως, είναι ότι συνεχίζει να εμπιστεύεται τα ποιοτικά προϊόντα και brands».

Oι καινοτομίες ανταποκρίνονται κυρίως στην τάση των καταναλωτών για πιο υγιεινή διατροφή: Σοκολάτες χωρίς ζάχαρη, μικρότερα μεγέθη, γέμιση με φρούτα, μπάρες δημητριακών με επικάλυψη σοκολάτας κ.α.

«Οι επιχειρήσεις οφείλουν να είναι ανθεκτικές και προετοιμασμένες, για να αντιμετωπίζουν αλλαγές και προκλήσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος», επισημαίνει η κ. Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate, Greece & Cyprus, Mondelez International. «Η αυξομείωση των τιμών των πρώτων υλών είναι ένα φαινόμενο διαχρονικό. Είναι η φύση της αγοράς να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η προετοιμασία και ο τρόπος αντίδρασης της επιχείρησης στις αλλαγές, που αναφέρονται στο κόστος των πρώτων υλών», σχολιάζει.

Χαρακτηριστική για την ανάκαμψη της ζήτησής της είναι οι ταμπλέτα σοκολάτας, που κατέχει το 70% συνολικά της κατηγορίας. Όπως σημειώνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλλη, Account Executive της IRI, τα τελευταία στοιχεία για το εννεάμηνο του 2017 δείχνουν πως η υποκατηγορία της σοκολάτας σε ταμπλέτα είναι ανοδική κατά 0,5% σε όγκο και κατά 1,5% σε αξία, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα από τις πωλήσεις ταμπλετών σοκολάτας μέσω των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 837,5 χιλ. ευρώ, φθάνοντας συνολικά τα 56.764,6 χιλ. ευρώ. Στην υποκατηγορία διαπιστώθηκε πτώση πωλήσεων στις σοκολάτες ιδιωτικής ετικέτας κατά 5,5% σε όγκο και κατά 8,1% σε αξία, κάτι που δεν χαρακτηρίζει, πάντως, το σύνολο των προϊόντων σοκολάτας.

Γενικότερα κατά το εννεάμηνο του 2017 σημειώθηκε άνοδος σε όλη την κατηγορία των ζαχαρωδών προϊόντων κατά 3,5%. Το ενδιαφέρον είναι πως, βάσει των στοιχείων αρμόδιων στελεχών των σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα σοκολάτας είναι αυτά που δίνουν τον τόνο στη σχετική τάση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μάλιστα, έχει το γεγονός ότι αυξήθηκαν κατά 5% οι αγοραστές προϊόντων σοκολάτας, ενώ στο μέσο καταναλωτή αναλογεί περίπου ένα-ενάμισι τεμάχιο περισσότερο από πέρυσι. Σε αυτό θεωρείται ότι έπαιξε το ρόλο της η εισαγωγή νέων πιο υγιεινών προϊόντων στην αγορά.

Αξιοσημείωτη αντοχή στην κρίση
Πρέπει να επισημανθεί, πάντως, ότι κατά την περίοδο της κρίσης η σοκολάτα ήταν μεταξύ των προϊόντων που δοκιμάστηκαν λιγότερο. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που επεξεργάστηκε το ΙΕΛΚΑ, οι σοκολάτες στο γενικότερο κλίμα περικοπών της δαπάνης των νοικοκυριών στα είδη παντοπωλείου, λόγω της ύφεσης, ήταν μεταξύ των ελάχιστων προϊόντων που παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων μεταξύ 2009 και 2016. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε ετησίως σε είδη παντοπωλείου 5.578 ευρώ, ενώ το 2016 4.367 ευρώ (1.211 ευρώ λιγότερα). Για σοκολάτες, ενώ το 2009 δαπανούσε 35,16 ευρώ, το 2016 δαπάνησε 36,6 ευρώ (αύξηση 4,1%).

«H κατανάλωση της κατηγορίας παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αντιστέκεται. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η σοκολάτα συνιστά μία μικρή και πολύ προσιτή απόλαυση για όλους, μικρούς και μεγάλους, στην οποία κανείς δεν αντιστέκεται», σχολιάζει η κυρία Ποπώφ, συμπληρώνοντας: «Η παραγωγή, η κατανάλωση κι η τιμές είναι τρία αλληλένδετα μεταξύ τους στοιχεία. Είναι σαφές ότι το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στις αποφάσεις των επιχειρήσεων αναφορικά με την εμπορική πολιτική και την παραγωγή τους. Η κατηγορία της σοκολάτας δεν αποτελεί εξαίρεση, λαμβανομένου υπόψη ότι ο καταναλωτής αποφασίζει για τις δαπάνες του υπό πίεση λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Αυτό που μας γεμίζει αισιοδοξία, όμως, είναι ότι συνεχίζει να εμπιστεύεται τα ποιοτικά προϊόντα και brands».


Άνοδος σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες
Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα στην υποκατηγορία της πραλίνας και των σοκολατοειδών, στα οποία φαίνεται πως στρέφονται όλο και περισσότεροι καταναλωτές. Έτσι, η υποκατηγορία εμφάνισε άνοδο κατά 46,8% σε όγκο και κατά 45,6% σε αξία. Αντίστοιχα στις πραλίνες ιδιωτικής ετικέτας οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όγκο κατά 11,7% και σε αξία κατά 2%.

Η υποκατηγορία των σοκολατοειδών σημείωσε άνοδο πωλήσεων κατά 12,1% σε όγκο και κατά 9,5% σε αξία. Η αγορά των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας τείνει να εξαφανιστεί. Στις προαναφερόμενες υποκατηγορίες σημαντικό ρόλο φαίνεται πως παίζει η τάση των καταναλωτών προς την πιο υγιεινή διατροφή.

Στα εποχικά προϊόντα σοκολάτας σημειώθηκε επίσης σημαντική άνοδος, πράγμα που ισχύει και για την αγορά των προϊόντων τους ιδιωτικής ετικέτας, αν και κατέχουν μικρό μερίδιο στην κατανάλωσης της υποκατηγορίας. Προσεχώς αναμένεται να φανεί κατά πόσο η άνοδος αυτή είναι συγκυριακή. Ειδικότερα, η υποκατηγορία των εποχικών προϊόντων σοκολάτας εμφάνισε εντυπωσιακή άνοδο πωλήσεων 59,1% σε όγκο και 48,4% σε αξία. Τα ποσοστά ανόδου αντιστοίχως των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν 357,4% και 913,7%!

Πάντως, η υποκατηγορία των σοκολατένιων αυγών εμφάνισε πτώση σε όγκο κατά 23,9% και σε αξία κατά 20,7%, ενώ τα σοκολατένια αυγά ιδιωτικής ετικέτας κινήθηκαν ανοδικά κατά 40,9% σε όγκο και κατά 41,9% σε αξία.


Ταμπλέτες σοκολάτας
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 7.414,8 6.630,1 4.394,7 4.414,8 0,5%
Ιδιωτική ετικέτα 644,7 352 244,3 230,7 -5,5%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 83.703,3 83.740,9 55.927 56.764,6 1,5%
Ιδιωτική ετικέτα 4.709 2.958,8 2.068 1.899,5 -8,1%
Πραλίνες
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 1.079 1.086,6 539,4 791,7 46,8%
Ιδιωτική ετικέτα 37,2 32,4 19,8 22,1 11,7%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 14.217,1 14.771,7 7.157,6 10.418,4 45,6%
Ιδιωτική ετικέτα 347,6 335,4 212,5 216,8 2,0%
Σοκολατοειδή
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 984,3 833,9 572,1 641,3 12,1%
Ιδιωτική ετικέτα 0,4 0,2 0,2 0 -100,0%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 11.297,6 10.105,9 6.990,7 7.657,4 9,5%
Ιδιωτική ετικέτα 246 0,2 0,2 0 -100,0%
Εποχικές σοκολάτες
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 132,3 168,7 79,7 126,8 59,1%
Ιδιωτική ετικέτα 7,6 0,1 0,1 0,4 357,4%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 2.148.822 2.867.633 1.553.707 2.305.582 48,4%
Ιδιωτική ετικέτα 82,1 1 0,8 8,1 913,7%
Πηγή IRI
Σοκολατένια αυγά
Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. κιλά) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 346,1 234,8 200,2 152,3 -23,9%
Ιδιωτική ετικέτα 5,9 4,5 4,5 6,3 40,9%
Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ) 2015 2016 A’ 9μηνο 2016 A’ 9μηνο 2017 Διαφορά
Συνολικά 11.258,4 8.650,7 7.041,4 5.587,3 -20,7%
Ιδιωτική ετικέτα 78,5 80,7 80,7 114,5 41,9%
* Έως 27/09/2015

Πηγή IRI


Οι τάσεις της κατανάλωσης
Όπως είναι γνωστό, η κατανάλωση σοκολάτας έχει ενοχοποιηθεί για τις επιπτώσεις της τουλάχιστον στη σιλουέτα κι αυτό ήταν μια από τις βασικές αιτίες κάμψης της ζήτησής της. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις του κλάδου αντέδρασαν δυναμικά, ακολουθώντας κυρίως δυο κατευθύνσεις: Παρουσιάζοντας προϊόντα σε μικρότερες συσκευασίες και δημιουργώντας νέες σειρές προϊόντων, χωρίς ζάχαρη. Εταιρείες όπως η Γιώτης έχουν επενδύσει σημαντικά στη σχετική τάση, εμπλουτίζοντας συνεχώς τη σειρά sweet and balance με νέα προϊόντα, όπως οι γεμιστές σοκολάτες σε μικρή συσκευασία, με γλυκαντικό στέβια. Η εταιρεία, επενδύοντας στα νέα προϊόντα, έχει ιδρύσει το «Ελληνικό Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας», για το οποίο, άλλωστε, απέσπασε βραβείο στα σελφ σέρβις Excellence Awards 2017 στην κατηγορία «Σημαντική Επένδυση».

Ανταποκρινόμενη επίσης στις προαναφερόμενες τάσεις η ΙΟΝ, σημειώνει επιτυχία με τις κλασικές ΙΟΝ Αμυγδάλου και Γάλακτος, οι οποίες πλέον κυκλοφορούν και με γλυκαντικό στέβια. Παρεμπιπτόντως, όπως μας είπε ο διευθυντής μεγάλου καταστήματος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, τα νέα προϊόντα με στέβια ενίοτε ξεπερνούν σε πωλήσεις τα αντίστοιχα παραδοσιακά προϊόντα. Η μεγάλη επιτυχία για την ΙΟΝ ήρθε φέτος το φθινόπωρο με τις ION Sticks. Πρόκειται για τις παραδοσιακές σοκολάτες, αλλά σε πολύ μικρή συσκευασία, που κάνουν θραύση. «Δεν προλαβαίνουμε να γεμίσουμε το ράφι και αδειάζει», μας είπε υπεύθυνος αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Γενικότερα διαπιστώνεται η στροφή στις μίνι σοκολάτες, στις διαιτητικές χωρίς ζάχαρη και στη σοκολάτα υγείας. Πολύ σημαντικές πωλήσεις σημειώνει η γκοφρέτα υγείας Παυλίδη και η αντίστοιχη σοκοφρέτα. «Ο καταναλωτής πλέον κάνει έρευνα αγοράς και ενδιαφέρεται για την μέγιστη απόδοση των χρημάτων που δίνει για την αγορά προϊόντων», σημειώνει η κ. Ποπώφ.

Αισιοδοξία για το 2018
Η ανάκαμψη της αγοράς σοκολάτας είναι διεθνές φαινόμενο. Οι προβλέψεις, μάλιστα, των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου παγκοσμίως είναι ότι οι πωλήσεις σοκολάτας θα ανέβουν σημαντικά περαιτέρω, πράγμα που αποδίδεται αφενός στις καινοτομίες της σοκολατοποιίας και αφετέρου στην πτώση τιμών των πρώτων υλών, οι οποίες την προηγούμενη περίοδο είχαν προκαλέσει μεγάλες πιέσεις στις ελληνικές βιομηχανίες.

«Τα χειρότερα πέρασαν. Οι πωλήσεις ανεβαίνουν τους τελευταίους μήνες και θα επιστρέψουν σε έναν φυσιολογικό ρυθμό ανάπτυξης», είπε στους Financial Times ο Αντουάν ντε Σεν-Αφρίκ, διευθύνων σύμβουλος της ελβετικής Barry Callebaut, του μεγαλύτερου προμηθευτή προϊόντων σοκολάτας και κακάο στον κόσμο.

Σύμφωνα με το Euromonitor οι πωλήσεις της αγοράς προϊόντων σοκολάτας είχαν παρουσιάσει πτώση κατά 1,5% το 2015 και κατά 0,4% το 2016. Ωστόσο, η πτώση στην τιμή των κόκκων κακάο κοντά στο 40% αλλάζει σταδιακά την εικόνα. Η πολύ καλή σοδειά των δύο μεγαλύτερων κακαοπαραγωγών χωρών στον κόσμο, της Ακτής Ελεφαντοστού και της Γκάνα, έκανε το θαύμα της. Η πρόβλεψη για το προσεχές μέλλον είναι ένας κανονικός ρυθμός ανάπτυξης, κυμαινόμενος μεταξύ 1% και 2%.

Παρά τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, λόγω της συνεχιζόμενης λιτότητας και των προβλημάτων που έχει προκαλέσει γενικότερα η αύξηση του ΦΠΑ, οι παράγοντες της αγοράς αισιοδοξούν για το προσεχές μέλλον. Όπως σημειώνει η κ. Ποπώφ, «με σημείο εκκίνησης το 2017, αισιοδοξούμε ότι η ανοδική τάση θα συνεχιστεί στη νέα χρονιά. Μάλιστα, το γεγονός ότι η ανάπτυξη εκδηλώνεται και στον όγκο και στην αξία των πωλήσεων, δείχνει ότι κινείται σε οργανικό επίπεδο. Επίσης είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο ότι προέρχεται και από τα δύο κανάλια διανομής –το σούπερ μάρκετ και το περίπτερο–, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάσει το γεγονός ότι όλες οι υποκατηγορίες (ταμπλέτες, μπάρες, μικρές μπουκίτσες) εμφανίζουν θετικό πρόσημο συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο».


EΞΥΠΝΗ ΔΙΑΦHΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ
Η Γιώτης στηρίζει τη δημιουργική ζαχαροπλαστική με τον διαγωνισμό «Ζαχαροπλάθουμε» που πραγματοποιήθηκε φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά με μεγάλη επιτυχία. Οι συμμετέχοντες, χρησιμοποιώντας μέχρι τέσσερα προϊόντα Γιώτης, μέσω της διαδικτυακής σελίδας www.jotis-zacharoplathoume.gr, δημιουργούν το δικό τους γλυκό. Τα πρώτα βραβεία απέσπασαν δημιουργίες με σοκολάτα. Για την επικοινωνιακή πλατφόρμα «Ζαχαροπλάθουμε», η εταιρεία τιμήθηκε με το βραβείο «Μάρκετινγκ-Επικοινωνία» (Food), στο πλαίσιο των σελφ σέρβις Excellence Awards 2017.
Η ΙΟΝ Σοκοφρέτα επενδύει στα κόμικ με το μπλογκ SoComic.gr (http://www.socomic.gr/), στο οποίο παρουσιάζονται έργα σημαντικών Ελλήνων δημιουργών. Με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, έχει συμβάλλει στη δημιουργία σειρών κόμικς που διακρίθηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, συμμετέχει και χορηγεί γνωστά φεστιβάλ κόμικ που γίνονται στην Ελλάδα, εκθέσεις δημιουργών, εκδόσεις και κάθε δημιουργική έκφραση στο χώρο ευρύτερα του κόμικ. Με τον τρόπο αυτό η ΙΟΝ πετυχαίνει να διεισδύσει σε ένα πολύ δυναμικό κομμάτι του καταναλωτικού κοινού και να ταυτίσει τη Σοκοφρέτα με τη νεανικότητα και τη δημιουργικότητα.
Η Mondelez με τη Lacta επενδύει σταθερά στον … έρωτα. Στην ιστοσελίδα της μπορεί κανείς να κατεβάσει μια εφαρμογή στο κινητό του, όπου βρίσκει ένα σημείο με θέα και βλέπει στιγμές της σχέσης του, αν ζωντανεύουν μέσα από την κάμερα του κινητού. Τίτλος: «Ζήσε τον έρωτά σου από την αρχή!». Επιτυχημένη είναι και η διαδικτυακή σειρά «Από την αρχή», με πρωταγωνιστές τον Αποστόλη Τότσικα και την Έλλη Τρίγγου, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη και σενάριο Μυρτώς Κοντοβά
Προωθητικός πυρετός
Έντονες ήταν οι προωθητικές ενέργειες στην αρχή της χρονιάς, οπότε οδήγησαν σε μείωση τιμών και μικρή πτώση της αγοράς σε αξία. Οι προσφορές αφορούσαν κυρίως στην αγορά δεύτερου προϊόντος με έκπτωση.
Ενδεικτικά μερικές από τις προσφορές του Νοεμβρίου και των αρχών Δεκεμβρίου: Στην Προμηθευτική οι σοκολάτες ΙΟΝ αμυγδάλου και ΙΟΝ Break δίνονταν με έκπτωση 20%, στα MyMarket η προσφορά για τις Break και για τις Lacta Milk Noir ήταν 30%, αλλά και 25% για αγορά δυο τεμαχίων αμυγδάλου ή γεμιστής με φράουλα/ γιαούρτι και κρέμα/καραμέλα. Επίσης, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός έδινε με έκπτωση 25% τα δυο τεμάχια Lacta Milk Noir και την ION Break φουντούκι, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος προσέφερε με έκπτωση 25% τις Twix, με έκπτωση και πόντους τις Lacta Mini, με έκπτωση 30% τη λευκή κουβερτούρα Nestle, με 20% τη Lacta Oreo και με 20% όλες τις σοκολάτες και τα σοκολατάκια (ως τις 2/12 για τους κατόχους κάρτας ΑΒ).

ΝEΑ ΛΑΝΣΑΡIΣΜΑΤΑ
Η Mondelez «πάντρεψε» τη σοκολάτα γάλακτος με τη μαύρη σοκολάτα και παρουσίασε τη νέα σειρά Milk Noir, κλασική, με φουντούκια και αμύγδαλα.
Επίσης, ενδυναμώνει τη γκάμα της Lacta, με τη Lacta Oreo φράουλα, τη νέα Lacta Big Time Salted Almonds & Caramel με αλατισμένα αμύγδαλα και την νέα Lacta Peanut Caramel –μία μπάρα σοκολάτας με φιστίκια και καραμέλα, επικαλυμμένη με σοκολάτα γάλακτος. Επίσης, λανσάρει την Υγείας Παυλίδη με 70% κακάο και γεύση αλατισμένο αμύγδαλο, ενώ ενισχύει τη σειρά Παυλίδης Υγείας-Φρούτων Γεύσεις με τη νέα γεύση Κόκκινα Φρούτα.
Η ΙΟΝ παρουσίασε τις ION Sticks, σοκολάτες σε μορφή ράβδου των 35γραμμαρίων (Γάλακτος, Αμυγδάλου και Υγείας Αμυγδάλου) σε εύχρηστη συσκευασία για μικρότερη κατανάλωση. Φέτος το φθινόπωρο παρουσιάστηκε και μια παγκόσμια καινοτομία από την ελβετική Barry Callebaut. Πρόκειται για έναν νέο τύπο σοκολάτας, που ονομάζεται Puby, έχει χρώμα ροζ και φρουτώδη γεύση. Η τελευταία φορά που παρουσιάστηκε νέος τύπος σοκολάτας ήταν τη δεκαετία του ‘30 και ήταν η λευκή σοκολάτα. Η ροζ σοκολάτα, λοιπόν, αναμένεται να λανσαριστεί εντός του 2018. Όπως ανακοινώθηκε από το εργοστάσιο της εταιρείας στην Κίνα, οι επιστήμονές της χρειάστηκαν 13 χρόνια για να δημιουργήσουν το νέο προϊόν από κόκκινους κόκκους κακάο, χωρίς καμία επεξεργασία ή προσθήκη φρούτων και χρωστικών, που είναι διαφοροποιημένης γεύσης και, όπως ακούγεται, θα προσφέρεται και για δίαιτα…

σελφ σερβις (T. 478)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION